Role
Authors:
Editors:
Contributors:
- Hlavní velitel - Organizuje všechny squady a plánuje taktiku. Pouze pro zkušené hráče.
- Role stojí a padá na ochotě ostatních naslouchat a plnit rozkazy Commandera.
- Commanderovi se při zobrazení mapy ukáže panel s různými ability, které může využít buď k podpoře vlastního týmu, nebo k ničení nepřítele.
- Tyto ability mají různý cooldown a také požadavky na zdroje (Resources).
- Zdroje (Resources) rozlišujeme na celkem tři druhy: Manpower, Munitions a Fuel. Získávají se z tzv. Nodů (Nodes), které dokáže postavit Engineer (Více v sekci "Engineer").
Dovednosti
Dovednosti commandéra se dělí to třech kategorií dle zdrojů, ze kterých čerpají.
Manpower
Dovednost | Cena | Cooldown | Popis |
---|---|---|---|
Establish Airhead | 400 | 10 | Spawn, který může být shozen z letadla. Více v sekci "Spawny" |
Dismantle Garrison | 100 | 5 | Na dálku rozebereš spojeneckou Garrisnu na mapě. |
Reinforce | 200 | 10 | Zdvojnásobíš zabírací body obránců na 2 min uvnitř Strong pointu. |
Encouraged | 400 | 15 | Po dobu 5 min budou nody generovat 2x více resources. |
Ammunition
Dovednost | Cena | Cooldown | Popis |
---|---|---|---|
Ammo Drop | 100 | 5 | Drop z letadla s munition/explosive ammo a bandážemi. |
Supply Drop | 50 | 5 | Drop z letadla, který obsahuje 100 zásob. |
Recon plane | 150 | 10 | Průlet části mapy, kde odhalí veškeré nepřátele. |
Precision strike | 250 | 15 | Shoz bomb na malý prostor. |
Strafing run | 150 | 5 | Průlet stíhače, který provede kulometný nálet. |
Bombing run | 300 | 10 | Průlet leteckého bombardéru, který provede kobercový nálet. |
Gas
Dovednost | Cena | Cooldown | Popis |
---|---|---|---|
Half-Track | 300 | 5 | "Pojízdná Garrisna". Více v sekci "Spawny" |
Light Armor | 50 | 5 | Lehký a mobilní tank na otravování nepřátelské pěchoty. |
Medium Armor | 150 | 10 | Kompromis mezi Light armorem a Heavy armorem |
Heavy Armor | 250 | 15 | Opánceřová pomalá bestie, ideální na lov nepřátelských tanků |
Transport Truck | 150 | 5 | Slouží k přepravě hráčů |
Supply Truck | 300 | 10 | Slouží k přepravě zásob. |
Jeep | 80 | 5 | Slouží k přepravě hráčů a munice |
Recon | 100 | 5 | Průzkumné vozidlo s dělem a s podobnou abilitou jako flare gun. |
- SL velí své squadě o celkovém počtu 6 hráčů.
- Dobré SL poslouchá rozkazy Commandera a podle toho úkoluje svoji squadu. Stará se o spawny jak pro svůj squad tak pro všechny hráče (OP, Garrison)
- Vybaven puškami, polo-automatickými puškami, SMG, granáty (explosive,smoke).
- Oproti jiným rolím má SL ve výbavě taktéž dalekohled a hodinky (Watch), díky kterým dokáže postavit spawn pro svou squadu, nebo pro celý tým (OP, Garrison - více v sekci Spawny)
- Nutnost vlastnit mikrofon pro komunikaci se svojí squadou a ostatními veliteli.
- Věnuj pozornost kde stavíš své Garrisny a OP.
- Své OP nestav v přílišné blízkosti jiných OP.
- Základní role, ideální pro nováčky.
- Vhodný na dlouhou / střední vzdálenost.
- V jedné squadě může být libovolný počet Riflemanů (ostatní role jsou omezeny na jednoho hráče v rámci jedné squady)
- Vybaven puškami, polo-automatickými puškami, granáty (smoke / explosive)
- V závislosti na loadoutu dokáže vyhodit bednu s municí do zbraně, či na doplnění granátu (ammo box, explosive ammo box)
- Vhodná role pro boj na kratší vzdálenosti.
- Vybaven polo-automatickými puškami, SMG a granáty (explosive, smoke),
- Má také ve výbavě "Satchel", což je nálož, kterou můžete načasovat a dokáže zničit jakýkoliv tank a strukturu vytvořenou nepřítelem (bunkr, protitankové zátarasy, garrisny, ostnaté dráty apod.)
- Útočná role na boj zblízka.
- Střelbou potlačuje podobně jako Machine gunner (né tak silně),
- Podobná výbava jako Assault s tím rozdílem, že nemá ve výzbroji satchel a polo-automatické pušky.
- Podpůrná role.
- Dokáže oživit padlé a také rychleji obvazuje raněné. Dle loadoutu může mít až 20 obvazů (standardně má každá role pouze 2 obvazy)
- Moc se nevyužívá - má nedostatek munice / zbraní pro boj a taktéž je mnohdy pro hráče rychlejší se rychleji spawnout než čekat na medika, který k tobě musí doběhnout.
- Jelikož má ve výbavě celkem 4 smoky tak se spíše používá situačně, když je třeba krýt push přes otevřený prostor apod.
Podpůrná role vybavená puškami, polo-automatickými puškami, SMG a plamenometem.
Velmi důležitý druhý loadout, kdy máš ve výzbroji:
- Supplies (50 zásob) - potřebují se pro stavby Garrisen, k budování struktur (bunkry, repair station, protitankové zátarasy apod.) Po položení bedny se Supplies ti běží cooldown 5 min, než se ti obnoví a můžeš je vyhodit znovu. Cooldown můžeš zkrátit o 2,5 min pokud projdeš okolo Manpower nodu. ("Žlurý kruh okolo nodu")
- Ammo box (ve výzbroji má také Rifleman) - muniční bedna, ze které si můžeš doplnit munici celkem 5 krát, avšak pouze jednou za "jeden život". Pokud bys potřeboval si doplnit munici podruhé co už sis vzal ze stejné bedny tak ti to nepůjde a musíš buď počkat až tě zabijí / dát si redeploy, nebo najít druhou muniční bednu. Stejný princip funguje i u Explosive ammo box.
- Explosive ammo box (ve výzbroji má také Rifleman) - bedna na doplnění raket do bazuky (AT), granátů (explosive, smoke) a také světlice do Flare guny u spottera Na Ammo box / Explosive ammo box máš stejný cooldown 5 min jako u Supplies s tím, že si můžeš zkrátit tento cooldown, tak musíš projít okolo Munitions nodu.
- Podpůrna role, která dokáže zabíjet na velkou vzdálenost (ideální 300 - 400 m) a také efektivně potlačovat.
- Potlačení funguje stylem - proletí okolo tebe kulka do 10 m. Jestliže je na blízku SL nebo medic, tak ti snižuje doba efektu potlačení.
- Vybaven těžkým kulometem.
- Velmi důležité pro tuto roli je znát dobré pozice na mapě a taky trochu toho parkouru, abys mohl vyskočit na vyšší místa, na které se normálně nemůžeš dostat.
Útočná a podpůrná role. Ve výzbroji pušky, polo-automatické pušky, SMG, protitankové zbraně, AT dělo, Satchel, AT miny Loadouty:
-
Standart Issue - Protitanková zbraň (AT - bazuka apod.) - náročná střelba na větší vzdálenost (náměr rakety), know-how kam tanky střílet (zpravidla zezadu největší dmg)
-
Gun crew (AT dělo) - k postavení AT děla je potřeba 50 zásob. Efektivní na delší vzdálenosti.
-
Ambusher - ve výzbroji Satchel a protitankové miny.
- Velmi důležitá role pro Commandera a celý tým jako takový.
- Díky svému klíči (Wrench) dokáže "namalovat" schémata různých struktur a pokud má u sebe zásoby (Supplies - získá od supporta, supply drop, supply truck), tak je dokáže pomocí kladiva (hammer) postavit (některé role mají ve výbavě taktéž kladiva, takže můžou pomoci rychleji engineerovi postavit struktury).
- Struktury jako jsou Barricade a Bunker lze vylepšovat až na "třetí level". Na vylepšení potřebujete více zásob - čím větší level struktury, tím větší odolnost vůči střelám.
- Engineer dokáže postavit tzv. Nodes, které generují zdroje (resources) commanderovi, který je může použít na různé ability. Na mapě můžou být až tři sety nodů za každou stranu.
Pokud si chceš u nějaké role co nejrychleji vyexpit nějaký loadout, tak by tvojí prioritou mělo být na začátku každého zápasu postavení nodů. Nodes totiž nejen že generují zdroje Commanderovi, ale taktéž ti generují expy po celou dobu zápasu. Výhodou je, že sice postavíš nody za engineera, ale pokud chceš expit např. assaulta, tak jednoduše změníš roli a bude ti to expit tu danou roli, za kterou budeš hrát.
Dvojčlenný tým - Spotter a Sniper.
Za každou stranu můžou být maximálně dvě recon squady.
Jde o záškodnickou skupinu - hledá a ničí nepřátelské Spawny, otravuje nepřátelskou arty, hledá a hlásí postup nepřítele.
- Stejně jako Squad Leader dokáže stavět Garrison a Outpost.
- Narozdíl od SL dokáže postavit OP v nepřátelském uzamčeném sektoru a OP nezmizí ani po ztrátě přátelského sektoru.
- Hraje se hlavně druhý loadout, kde je ve výzbroji Flare gun, která po výstřelu (dostřel 150 m) vytvoří kruh o průměru 200 m, ve kterém spotne nepřítele, který se zobrazí na mapě jako červená tečka.
- Jediná role ve hře, která disponuje optikou na zbrani
- Má podobný úkol jako Spotter - hledat nepřítele a jeho spawny.
- Dobrý k podpoře pěchoty - likvidace nepřátelských MG, velitelů apod.
Jedná se o trojčlenný tým - 1 Tank commander a 2 Crew mani.
Maximálně 6 tankových squad za každou stranu.
- Má na starost vedení tanku a komunikaci s ostatními veliteli (Leadership radio)
- Ve vozidle může zastávat jakoukoliv pozici, ale nejefektivnější je na pozici velitele (F3)
- Nemůže stavět Garrisny a Outposty
- Jeho hlavní úlohou je ovládání děla nebo řízení tanku
- Důležitý druhý loadout, kvůli Torče (Torch), díky které dokáže opravovat tank.
Artynář
Dělostřelectvo v HLL slouží k nepřímé podpoře. Každá strana má k dispozici 3 děla na své prostřední HQ (Výjimkou je Offensive mód, tam jim disponuje pouze obrana). Nelze jej zničit, ani přemístit.
- Pro vstup do artyny nepotřebuješ mít specifickou roli, tak jak je tomu třeba u řidiče tanku, tudíž to není volitelná role ve hře, jak je to zamýšleno u ostatních zmíněných rolí.
- Doporučuji dělostřelectvo hrát jako osamocený Squad leader a mít poblíž Outpost.
- Jako SL vidíš všechny marky na mapě a jsi součástí hlasové komunikace s ostatními SL a Commanderem
- Náboji (explosive, smoke) trvá 25 sekund, než dopadne na zem.
- Pokud budeš příliš úspěšný s dělostřelectvem, očekávej, že ti protistrana pošle někoho, aby tě otravoval.